Simpel je online zichtbaarheid verbeteren

Even een post op je social media plaatsen is zo gebeurt. Maar spreekt die post ook echt je doelgroep aan? Hier een paar simpele tips om direct toe te passen!

Simpel je online zichtbaarheid verbeteren

Social media is niet meer weg te denken. Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter en Snapchat zijn handige manieren om acquisitie uit te voeren. Maar hoe doe je dit nu effectief?

1. Volgers willen graag weten wie jij als ondernemer bent, wat je doet en waarom jij toegevoegde waarde levert . Laat daarom online zien wie jij als ondernemer bent, wat je op een dag aan werkzaamheden uitvoert of welke resultaten je boekt. Alleen maar tonen van resultaten kan argwaan wekken dus zorg voor een goede balans. Je wilt gezien worden? Zorg ervoor dat je gezien wordt!

2. Er zijn twee manieren van volgers/likes ontvangen namelijk: organisch of betaald. Bij organische volgers zien mensen die jouw pagina hebben geliked of volgen je berichten. Daarnaast zien ook de vrienden van jouw volgers het bericht. Wanneer je via je social media betaald een bericht promoot kunnen veel meer mensen het bericht zien. Hier kunnen nieuwe klanten tussen zitten die normaal niets van je organisatie zien. Of je nu voor 20 euro of 100.000 euro promoot, het gaat over het specifiek maken van je doelgroep/potentiƫle klant!

3. Kies de tone of voice per social media kanaal. Op Facebook en Instagram is een manier van aanspreken vaak anders dan op Linked-in. Ook ligt dit aan de volgers die jij hebt op je social media kanalen. Kies daarom de juiste manier van type content delen. Simpel gezegd: Instagram: Snelle post, mooie foto, tekst en een call to action. Facebook: Storytelling , uitgebreidere uitleg, weekverslagen. Linkedin: Samenwerking met partners, nieuwe klanten, zakelijk aanbod doen.

Ga aan de slag! Het kan simpel zijn maar nog steeds vergt het een tijdinvestering. Een goed begin is het halve werk dus ga voorbereid aan de slag.

Geplaatst op maandag 5 november 2018.

Over The Amigos V.O.F

Dit bericht is geschreven door The Amigos V.O.F. Het bedrijf valt onder adviesbureau uit Eindhoven. Trefwoorden van The Amigos V.O.F uit Eindhoven : netwerken young professionals, zakelijk netwerk, adviesbureau, netwerk bureau, MKB netwerk, innovatie expertise, bedrijf ontwikkeling, adviesbureau Eindhoven, Brainstorming, Testing, Marketing, Communicatie, Promotie, Prototyping, Webbuilding, Designbuilding, Community.

Lees meer over The Amigos V.O.F.